Modtager du en pakke der har synlige tegn på skader under transport er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma (typisk Post Danmark eller GLS). Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.
Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadiget pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering.
Er skaden ikke synlig ved modtagelse kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er denne periode 7 dage, men check med det aktuelle fragtfirma for at få de gældende regler. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt skaden opdages.